måndag 6 februari 2012

Det har varit en stressig tid men nu är förra terminens kurser borta. Jag verkar klara tentan i bioinformatiken nästan helt utan fel vilket känns lite dumt på en tenta som bara kräver 50% för godkänt och inte heller kan ge något annat betyg. Programmeringen vet jag inte hur den gick. Hade tentan i lördags och satsar bara på godkänt. Kanske har jag lyckats skrapa ihop det. Annars ligger omtentan långt fram i tiden så jag kan ändå inte göra något åt den.

Nytt fokus ligger nu på att komma ikapp i de kurser som jag har den här terminen. Har stressat ihop två inlämningsuppgifter i den ena kursen men har tre stycken + en obligatorisk quiz kvar den här veckan. Ska dessutom ha kalas på lördag, jobba 10 timmar i morgon och lära upp en ny kille både torsdag och fredag. Upplärningen i sig är ganska okej men om det är mycket att göra blir det lätt att jag släpper det sociala och börjar arbeta som om det vore en vanlig dag.

Sökte ett jobb igår med det var löpande rekrytering så tjänsten var redan tillsatt.
Jag är lite trött på det här. det känns bra de månaderna som det fungerar och jag har så mycket jobb att jag inte behöver oroa mig för ekonomin men samtidigt hinner plugga ordentligt. Det känns dåligt att jag aldrig har haft semester och bara har råd att ha ledigt två veckor om året. Det känns dåligt att jag läser och kämpar för ingenting. Det är på ett sätt tur att jag har Manpower. Det jobbet har räddat mig ekonomiskt flera månader det senaste halvåret.

Akademiskt och professionellt har jag faktiskt inte så mycket att visa upp. Jag är ingen i de världarna. Hemma är min frizon, den enda plats där jag är någon värd att satsa på.

Inga kommentarer: