fredag 25 november 2011

För att förklara min till synes omotiverade panik.

Jag jobbar på alldeles för många ställen. Ett tag har alla dragit i mig lite för hårt vilket gjort att jag jobbat varje arbetsdag förutom en sedan i juli. Lite deras fel, lite mitt eftersom jag inte kan säga nej och inte vet mitt eget bästa.

Nu har en arbetsplats visat lite mer intresse än tidigare och jag har sökt ett vikariat på ett år där. Jag är kvalificerad för jobbet och känner organisationen lite grann men är osäker på om jag komemr få jobbet eftersom jag inte vet vem jag konkurrerar med. Jag fattar ju att en mer kvalificerad person bör och ska få jobbet.

De andra arbetsplatserna har börjat komma i fas igen och är inte längre så intresserade av att plocka in mig i nuläget.

Alltså, om jag inte får vikariatet jag sökt försvinner ungefär 60% av mina jobb. Jag står då på en inkomst på ca 4000 som jag i princip överlever på men inte mer och sätter Love i en väldigt jobbig sits.

Får jag vikariatet kommer jag slippa den stress jag i nuläget känner över att inte veta vad jag ska göra en vecka framöver och min lön kommer vara normal, vilket låter mig spara några tusen i månaden så att jag har råd att vara ledig i två månader för att göra ett till examensarbete eller praktisera på en arbetsplats utan lön. Jag kommer antagligen kunna plugga bättre om jag slipper stressa mellan olika arbetsplatser och slipper oroa mig.

Men ja.

Inga kommentarer: