måndag 14 november 2011

Matade precis fåglarna utanför köksfönstret och märkte två saker. 1)Det är fortfarande mörkt ute, jag avskyr att gå till skola/jobb när det är mörkt ute. Det känns som att det är sjukt tidigt. 2) Malmö luktar sådär konstigt igen. Ett tag tänkte jag föra statistik över det men jag gav upp det när jag inte hade kalendern med mig en dag. Det luktar lite som torrfoder och lite sött, som varm choklad från kaffeautomat luktar om det är kallt ute. Vissa gånger har det varit lite mer år ostbågehållet eler bara som någon konstig ost. Tur att ag inte har migränkänning för den lukten är en trigger till tusen. Svårt att komma undan också.

Har förresten en ny typ av fågel i fågelmataren. Har ingen aning om vad det är för något men ska försöka ta reda på det.

Inga kommentarer: