torsdag 15 september 2011

Alltså, det blir väldigt mycket snack om jobb just nu men jag måste älta. Jag hade planerat att det gick bra att bara jobba ca 9 dagar den här månaden och att jag ändå skulle få ekonomin att gå runt. Plötsligt letar alla jobb åt mig och jag börjar få svårt att få in alla arbetstillfällena så att schemat går runt. Jag önskar självklart att det fortsätter så här alternativt att jag får en fast tjänst som ger mig trygghet men det här med timanställningar får mig ibland att bara vilja gråta över ovissheten. Helt klart en bra lärdom det här. Jag behöver kanske lära mig att inte planera så långt in i framtiden. Funderar på om det är någon mening med att doktorera och har skaffat mig en pärm som jag ska använda för att samla eventuella framtida arbetsplatser och kontaktuppgifter till dessa. Nya jobbet verkar ändå ganska roligt. Jag tror att det kan fungera bra. Min andra chef (eller min första egentligen) ringde mig och frågade om jag ville hoppa in på en annan arbetsplats och jag känner att mitt framtida CV kommer se väldigt konstigt ut. Jag försöker hålla en röd tråd ändå.

En sak som känns lite sorgligt med det nya jobbet är att det är i precis samma trappa, en dörr ifrån platsen där jag egentligen skulle vilja vara. Jag visste om att det skulle vara i samma byggnad men så nära, det känns lite surt. Folk tittar så speciellt på en om man arbetar i servicesektorn. Lite som att de tittar rakt igenom en och den där ansträngningen att komma ihåg ens ansikte som man vanligtvis ser är helt obefintlig. Absolut en bra erfarenhet. Jag vet hur jag inte vill vara.

Fick nya glasögon idag. Precis likadana som mina förra. Jag hade egentligen inte råd men var tvungen eftersom de förra föll i bitar. De tog inte ens betalt i glasögonaffären. De registrerade det som en reklamation och inte ens arbetet att slipa om glasen så att de fick plats i ramarna behövde jag betala för. Det är sånt som är bra service. Att man gör saker man inte behöver för att man är stolt över det man gör och vill göra sitt bästa. Helt fantastiskt. Det räddade dessutom min ekonomi så jag är oändligt tacksam. Jag önskar att jag kunde visa det på något sätt.

Inga kommentarer: