torsdag 2 september 2010

Nu har skolan börjat. Jag har haft småångest över det ett tag men det verkar ok. Det som stör mig är att det snart är slut och jag känner att jag måste klara allt om det ska vara någon mening. En annan sak som jag haft lite dåliga känslor kring om man ska säga så är att jag är så nervös när jag ska träffa nya människor att jag mår dåligt och känner mig dum. Jag hade ett känt ansikte på den här kursen så det kanske är ok ändå. Dessutom har jag haft flera av lärarna redan så jag ska försöka ta det lugnt. Det har varit så skönt att prata svenska hela sommaren bara. Att framstå som sig själv när man pratar och inte så småkorkad som ajg känner mig när jag inte hittar orden eller kan formulera meningar.

Jaja. Vi har sett en del film sen sist. Det känns så skönt ändå när vädret tillåter att man utan dåligt samvete kan kolla på tv. Igår såg jag Cabaret med Liza Minelli, för några dagar sedan såg vi the beach som jag inte sett förr fast jag var kär i Leonardo DiCaprio när jag gick på mellanstadiet. Idag började vi titta på borta med vinden men den är nästan 4 timmar lång så vi fick stoppa i mitten. Ska se andra halvan på söndag tror jag. Annars har vi ett avsnitt kvar på madmen säsong 1 och har börjat titta ikapp med true blood äntligen.

Saknar Berlin igen. Vi har det alltid så bra där, Love och jag. Ska nog se om himmel över berlin snart.


Jag ska lägga upp lite bilder från kameran snart också. Har träffat lite djur sen sist som förtjänar platser här.

Har bestämt mig för att njuta av hösten som kommer nu. Jobb på arkivet, skola, allt sånt som känns ganska tryggt ändå. Dessutom svamp och bär. Idag gör vi paj på tre typer av svamp som doftar sjukt gott redan.

Dessutom fyller Love snart år. Jag tror att jag vet vad jag ska ge honom men jag velar fram och tillbaka. Vi får se.

Inga kommentarer: