torsdag 30 september 2010

Gjorde precis en extenta och löste uppgifterna på ungefär en timme. Då skrev jag svar och så också. Det är antingen ett gott eller ett riktigt dåligt tecken. Man kan bara få godkänt och de sa i början av kursen att det här momentet av kursen behöver man i princip bara närvara på föreläsningarna för att få godkänt men jag är ändå lite rädd. Jag hoppas att det går bra och att den förra gick bra och att jag slipper göra om. I så fall kan den här tentan i morgon vara min sista skriftliga tenta. Det beror också på om jag tänker tenta upp en annan kurs som jag jättegärna vill ha men inte riktigt känner att jag kan pressa in i mitt pluggschema. Jag ska se hur mycket jag måste göra nästa kurshalva. Kanske går det. Den bygger på ett sätt vidare på kursen jag tentade igår så jag borde tenta innan de kunskaperna smiter ut samma väg som de kom. Eller ett annat håll. Kursen jag inte klarat tidigare är faktiskt lite som en kombination av den kursen jag tentar imorgon och kursen jag tentade igår. Har inte tänkt på det tidigare.

Biomedicin, bioinformatik, cancerdiagnostik och molekylärgenetiska metoder. Jag borde försöka klämma in omtentan i slutet av oktober. Ska försöka lova mig själv det ifall jag klarar veckans tentor.

Ska på jobbfest imorgon som jag antagligen skrivit tidigare. Har peppat genom att tvätta håret. Känner mig inte direkt superfräsch efter pluggandet och födelsedagskalasstress. Nu ska jag ner och handla någon slags matsäck till imorgon tror jag. Jag har en del kvar från tentan igår så det räcker med något koffeinhaltigt och kanske en flaska vatten. Kanske något brödliknande också. Jag har absolut ingen fantasi idag.

Jag har en ny pluggrutin förresten. Den har fungerat ganska bra. Om jag är ledig några dagar i sträck och bara sitter hemma och pressar in text i skallen så hjälper det att inte bara gå upp ur sängen, brygga kaffe och återgå till samma pluggställning som precis innan sänggåendet. Istället går man ut och går i en timme och lyssnar på musik så att man i alla fall byter kläder och kanske tvättar ansiktet. Frisk luft och skingrande av tankar. SEN kan man gå hem, ta på sig mjukisbyxorna igen och sätta sig och plugga.

Inga kommentarer: