torsdag 30 september 2010

Förresten

Kan någon med mobiltelefonintresse förklara var man laddar hem svenskt språkstöd till windowsmobiler? Jag är smått skitsur över att ha engelskt tangentbord och behöva bläddra bland 9 sidor symboler för att kunna skriva å, ä och ö. Dessutom saknar jag t9. Man kan liksom inte ge mig t9 och svenskt tangentbord och sedan bara swoosch kasta mig tillbaka till 90-talets evighetstryckande. Jag har börjat formulera om mina sms-meningar sen jag skaffade mobilen. Jag undviker åäö så gott det går eftersom jag blir nästan lika arg av bläddrandet som jag blir de få gånger internet inte funkar eller är långsamt.

Igår förresten. Internet var såååååååå långsamt och vägrade känna igen vissa mac-adresser och det hjälpte inte att jag lade till dem i routerinställningarna. Eftersom jag gjorde något förra gången jag blev arg på routern som gjorde att vi inte hade internet på tre dagar så har jag blivit tillsagd att inte röra routern om jag inte tänker goda tankar. Jag var därför tvungen att sitta helt avskuren från omvärlden i flera timmar tills Love behagade komma hem. Kopplade ur och in routern och sedan var internet min vän igen. Väldigt obehaglig upplevelse.

Nu ska jag fokusera igen. Pluggapluggaplugga.

Inga kommentarer: