lördag 20 februari 2010

Wohoo.


Jag förstår om de här inläggen är tråkiga att läsa men det är min blogg och jag får skriva vad jag vill. Just därför tänkte jag skriva att när jag kollade igenom lite av de andra Grönwallfotografierna jag har så hittade jag det här, på Kersti Grönwall. Hon var dotter till Nils Grönwall och syster till min farmors mormor. Annan matta men samma bord som i bilden med de okända? Det är klart av en ganska tidstypisk design och skulle kunna vara ett liknande men det är isåfall exakt likadant. Svarvningen är precis den samma.

Om man dessutom jämför tofsarna i draperiet i Nils Grönwalls porträtt med tofsarna i det här fotografiet som jag hittade bland porträttfynden tidigare, det med mattan som liknade den i det första fotot så känns det ganska klart att fotografierna är tagna hos N. Bengtsson, Trelleborg.

Är ändå fortfarande inte säker på vem bilden föreställer.

Inga kommentarer: