lördag 20 februari 2010

Ledig 2


Det gick fort att hitta mattan. Den enda bild jag har av Nils Grönwall föreställer honom sittandes på en stol som står på mattan. Självklart är den bilden 1: en kopia tagen av farmors numera avlidne bror = ingen bakgrundstext, ingen att fråga. 2: Utan text på framsidan.

Styrker i allafall teorin att det kan vara en Grönwallare på bilden.

Frun till mannen som jag nämnde ovan har jag också en bild på, tagen av N. Bengtsson i trelleborg.
Hittade en bild bland porträttfynden som är tagen av samma fotograf där mattan verkar vara samma. Upplösningen är lite för dålig bara för att det ska gå att se. Bilden ägs av en släktforskarförening i Trelleborg med hemsida. Jackpot tänkte jag men hemsidan verkar vara under konstruktion eller ombyggnad så jag tror att jakten tar slut här för idag.

Inga kommentarer: