onsdag 17 februari 2010

Budgie


Funderar på att utöka vår lilla familj med en liten fågel. Jag fick pengar när jag fyllde år som ganska exakt täcker kostnaden av en bur och två undulater. Love är inte särskilt sugen men jag tycker att det hade varit roligt. Inte om de sitter i buren bara så klart utan om man kan få dem så tama att de vill komma ut. Jag var och tittade på fiskar först för att jag tänkte att ett akvarium kunde vara kul men det är nog inte för mig. Jag är sjukt skraj att väggarna ska brista eller att jag ska välta det så att alla fiskar dör och min och grannens lägenhet blir fuktskadad. Dessutom verkade fiskarna i djuraffären inte så sociala, de var glada när jag lämnade dem. Jag vill inte ha ett djur som inte vill ha mig.

Undulat. Jag har kollat massor av youtubeklipp och folk verkar ju tycka om sina fåglar. Gud, jag vet inte. Jag tänkte ett tag att jag skulle skaffa möss också, men de lever så kort tid att jag inte skulle våga tycka om dem. Eller om jag känner mig själv rätt så hade jag tyckt om dem från första stund och blivit förkrossad när de dog. Undulater lever längre, nästan som en katt, eller en halv katt om man har tur som kattägare. Eftersom jag inte helt bestämt om undulat är mitt djur så väntar jag med att köpa. Har lånat en bok om undulater och ska läsa på till tusen innan jag bestämmer mig. Dessutom ska jag nog vänta till sommaren så att både jag och Love kan vara hemma hos dem. Jaja. Har inte bestämt vad som är bästa taktiken heller. Jag vill ha två då en skull känna sig ensam när jag inte är hemma men jag vill att de ska vara tama så jag tror kanske att en är bäst till att börja med, och sedan får den umgås intensivt med oss. Typ en månad efteråt kan man köpa en ny som då förhoppningsvis kommer lära av den gamla att vi inte är farliga. Eller så får båda panik. Jag vet inte. Måste läsa på.

Först läsa skolarbete dock. Tenta imorgon.

Inga kommentarer: