onsdag 3 februari 2010

Om jag haft ett fungerande nätverkskort i min bärbara dator hade jag ställt mig och diskat men nu pluggar jag i stället. Det är tillfredsställande på något sätt att göra vad man ska men det känns som att tiden år så snabbt alltid. Jag har någon jobbig förkyning som gör så att jag nyser typ en gång om dagen men även ger mig en konstant lätt huvudvärk. Alltså inget livshotande men nog så störigt om man ska plugga. Vi råkade lämna frysen öppen på något konstigt sätt så vi har ätit väldigt konstigt de senaste dagarna vilket inte heller gör något bättre. Nu är frysen i alla fall tömd och avfrostad så imorgon ska jag handla inför släktkalaset på lördag. Dessutom ska jag städa, skriva tre labbrapporter och läsa typ 8 kapitel i min bok. Trött på jobbigheter. Vill ha en katt.

Jag funderar på om en liten mus är något för mig. Den har så lite päls att den väl knappast kan skada mig och går den att träna till att vara någorlunda social är det ju bra. Jag är rädd att den ska dö direkt bara. De blir inte så gamla och jag fäster mig alldeles för lätt.

Inga kommentarer: