måndag 1 november 2010

Tentan är nu borta. Hade det varit en klassisk poängtenta hade jag känt mig nöjd men nu är det en konstig förstå-att-ni-förstått-tenta och då känns det som att de kan gå precis hur som helst.

Kom hem efter diverse ärenden och bestämde mig för att ta tag i mina tidskapslar. Jag har ungefär en gång om året lagt allt som jag inte vetat var jag skulle lägga i påsar. Dessa påsar brukar innehålla antagningsbesked, kvitton, söndriga smycken, lönespecar, bankrapporter osv. Just nu jobbar jag med tidskapseln från 2004 och hittade bland annat kvitto på en övernattning i Köpenhamn och hand-outs från gymnasiet. Ny regel, allt från gymnasiet åker. Dessutom åker bankrapporter tidigare än 2008 och antagningsbesked efter 2005. Bra att gallra ibland. Kan inte alltid hålla på att spara grejer.

Inga kommentarer: