onsdag 3 mars 2010

Nu ska jag tillåta mig själv att flippa ut på last.fm igen. Jag kollar inte mina grannar varje dag direkt utan mer sådär en gång varannan månad, mest för att se om det finns någon ny. Iddag fanns det en ny. En TILL kvinna vars blogg jag läser, och nu läser jag inte många bloggar av privatpersoner. Vad är dealen? Hur mycket av mig beror på min musiksmak? Hur mycket av ens musiksmak beror på en själv? Jag får panik, är jag min musiksmak? Jag som aldrig lyckas säga vad jag lyssnar på när folk frågar utan säger olika saker varje gång, beskriver det mig? Känner jag mig själv så illa? Det skulle i så fall beskriva varför jag inte kan snickra ihop ett personligt brev till mitt cv även om jag vet att det kommer innebära ännu en sommar som den förra med ingen semester, inga nöjen, ingenting.

Hur många artister finns det egentligen? Det verkar ligga på omkring 100-talet eftersom samma upprrepas var jag än hamnar av fri vilja. Vad är musik egentligen? SÅ JÄVLA OBEHAGLIGT!

Jag har alltså 60 grannar på Last.fm, varav 2 har bloggar som jag oberoende av last.fm snokat fram. Jag läser kanske 5 bloggar relativt regelbundet som handlar om folks liv. Hur stor är sannolikheten? Jag borde kanske börja prata med folk på konserter? Beror det på att jg är från Skåne? Båda bloggerskorna bor i Malmö. Men jag lyssnar inte på några malmöband. Jag fattar inte.

Jaja. Synd att jag missköter den här bloggen så förbannat, annars hade folk kanske hittat mig också.

Inga kommentarer: