måndag 8 mars 2010

Klagomål.

Någon hade kräkt bakom ett säte på bussen hem så nu är resten av dagen förstörd för mig. Jag skulle plugga men istället är mitt luktsinne hyperaktivt och allt gör mig illamående/ger mig huvudvärk. Vem kräker i en buss mellan malmö och lund en måndagmorgon? Dessutom hostar alla omkring mig i skolan nu så jag kommer säkert bli sjuk också. Jag som har så bra friskhetsstatistik nu när jag inte har konstant nedtryckt immunförsvar pga allergi.

Har typ 5 saker att fixa idag som jag MÅSTE ta tag i. Skicka in ansökningar och sånt. Sen måste jag ta tag i mitt liv också men det är inte prio ett just nu. Plugga måste jag dock göra, jag tror nog att det kan vara viktigast just nu. Tur att det är kasst väder igen så att jag inte behöver gå ut och jaga solen.

Mindre viktigt men ändå något prioriterat är att jag måste köpa nagellack. Jag har köpt massor av prylar som ska få mig att låta bli att bita på naglarna, nagelstärkare och sånt och utöver det behöver jag nagellack så att jag inte kommer åt. Alla lack jag äger verkar vara ca 4 år gamla och därför med lite för låg lösningsmedelshalt. Jag provade att hälla nagellackborttagningsmedel i en flaska och skaka om men det var ingen hit. Det blev lite bättre konsistens men flaskan måste hållas konstant skakande annars skiktar sig lacket och lösningsmedlet.

Sov lite för lite i natt. Jag vaknade kanske 5 gånger av att Love puttade på mig. Oschysst.

Sista klagopunkten är att genius blivit tråkigt och lägger in samma låtar oavsett vilken låt jag baserar listan på, klart med viss variation men min last.fm-lista kommer ändå se skum ut när jag matar in ipoddatan. Sen är jag kanske lite dum som lyssnar på låten också för jag antar att listorna inte enbart baseras på vad andra som lyssnat på låten lyssnat på utan även lär in nya mönster genom att komma ihåg vilka låtar jag väljer att lyssna på och vilka jag väljer bort. Så hade i allafall jag lagt upp det om jag skulle programmera genius. Måste lägga till det som ännnu en punkt i vad jag ska göra idag. Ta reda på hur genius fungerar.

Kom på en sak jag ska göra i sommar också. Gravstenssafari. Det ska bli skoj. Bland annat råkar jag veta att mormors morfars mammas gravsten ska finnas kvar, eller i allafall gravplatsen och detta måste ju beskådas. Jag har tidigare sett hennes sons gravsten i Västra Alstad men den jag ska kolla på nu ligger på Svedala kyrkogård, där jag varit många gånger och hjälpt till att fixa med en nyare plats. Ska se om jag kan få med mig mormor dit. Ja. Ibland blir jag förvånad att folk står ut med mig, speciellt när jag får för mig saker, jag tror att jag är kul i mindre doser. Att bo med mig är kanske lite extremt, det skulle jag nog inte gjort om jag inte vore den jag är. Love är en hjälte.

Inga kommentarer: