onsdag 3 mars 2010

Kaffe


När jag kom av bussen i morse gick jag raka vägen till kårhuset och handlade kaffe, ny tradition har det blivit eftersom kaffet där bara är 2 kronor dyrare än det hemska pulverkaffet i automaterna. När jag kom ut klev jag rakt på en halvsluttande isfläck och lade mig raklång på marken. Jag hade ryggsäcken på mig men var ändå bara typ en halv cm från att smälla bakhuvudet i asfalten. Reste mig halvchockad upp och märkte att ingen hade sett mig (vilket innebär att jag, om jag slagit bakhuvudet och svimmat av, antagligen hade legat kvar ett tag utan hjälp) men också att jag under hela luftfärden hållt kaffemuggen i ett säkert grepp. Jag spillde ut lite grann men räddade ungefär 4/5 av innehållet.

Jag och kaffet på morgonen, inget kommer mellan oss.

Inga kommentarer: