torsdag 3 december 2009

Stranger Than Kindness from Fever Ray on Vimeo.




Har självstudier imorgon. Ska skriva klart alla program som ska lämnas in ikväll/imorgon tänkte jag. Ny start. Var social i skolan idag, säkert en kvart var jag trevlig och pratsam. Var nervös så att jag skakade sedan. Sjukt svårt för mig att vara casual och dessutom på engelska. Löste det med att prata tyska med tyskarna. Jag tror att de tyckte att det var roligt. Jag vet inte varför jag ska vara så rädd att blotta mig hela tiden. Hela tiden på helspänn och hoppar till om någon snackar med mig. På bussen hem tänkte jag på det och kände mig på riktigt som ett vilt djur. Livrädd liksom. Känns alltid som att jag hamnat fel och borde springa därifrån. Jag är rädd att någon ska upptäcka att jag inte hör hemma där jag sitter. Läraren på den nya kursen bad oss prata om oss själva och jag lyckades klämma ut att jag var intresserad av bioarkeologi. Gläntade lite på luckan. Jag behöver ju inte vara som folk förväntar sig heller. Vill alltid vara till lags. Jag önskar att jag var starkare ibland, vågade mer.

Inga kommentarer: