söndag 13 december 2009

Satte igång att baka saffransmuffins när jag kom hem efter att ha pluggat hos mamma och pappa och nu är de klara, 03.22. Härligt planerat av mig, nu måste jag stanna uppe och vänta på att de ska svalna innan ajg går och lägger mig. Imorgon bakar jag pepparkakor, sedan pluggar jag och efter det ska jag på pysselkväll. Hade gärna bara pluggat. Jag har börjat känna någon slags trygghet i att göra sånt jag måste istället för att känna mig otrygg när jag inte gör vad jag ska. Väldigt bra. Färre sömnlösa nätter men också färre händelserika dagar. December försvinner snabbt och jag känner inte mycket julkänsla, även om jag lyckats pynta med adventsljusstakar och minijulgran. Jag måste börja anstränga mig för att hitta julklappar snart. Och julkorten. Jag måste fixa med dem så att de postas innan det är för sent. Julkortet till USA är redan försenat men jag tänkte skicka det ändå. Om det kommer någon dag efter jul gör nog inte så mycket.

Inga kommentarer: