söndag 18 december 2011

Lyckades sticka klart mammas vantar och tvingades finna mig i att det inte fanns så mycket kvar att göra är plugget som väntat på mig i tre veckor. Den fantastiskt effektiva trötthet som slagit till och håller sig kvar har gjort att jag inte orkat mycket mer än att jobba och oroa mig för jobb. Imorgon ska jag på intervju och sedan jobba en stund på samma ställe. Förhoppningsvis går det bra.

Jag har fixat nästan alla julklappar. Måste till ikea för det sista och det känns lite oroligt. Jag gillar inte nya ikea (har en känsla av att jag skrivit det förut) eftersom det är så stort och fullsmockat med människor. Det är svårt att hitta genvägar så man måste följa den utlagda vägen i trängseln. Inget för en person med social fobi light, alltså jag. Har skjutit upp det mycket pga det. Nu står jag istället inför samma situation fast ggr 10 eftersom det är några dagar innan jul utöver det andra. Var det trängsel tidigare är det omöjligt nu. Önskar jag hade lugnande tabletter av något slag. Kan inte lura med mig någon av mina mänskliga stöttepelare heller eftersom de båda kommer att få vars en present från ikea. Måste alltså dit själv. Blir utmattad bara av att tänka på det.

Jag var i Helsingör med mamma igår. Jag hade två fribiljetter inom skåne som gick ut på nyårsafton och igår var enda dagen jag hade möjlighet att åka. I Helsingör var det kallt och blåsigt men mysigt och min favoritantikaffär Bror & Söster hade öppet! Det var den första butiken vi gick till och där hittade jag en skabbig liten uppstoppad nötkråka som jag köpte och släpade omkring på resten av dagen. Annars satt vi på den lilla stammiskrogen som jag och mamma brukar gå till och dricka irish coffee och så gick vi runt på en lite julmarknad. När det började bli mörkt åkte vi tillbaka till Helsingborg där jag hjälpte mamma fixa lite julklappar innan vi kände att vi började bli hungriga och gick mot tågen för att åka hem. Tåget kom ganska fort och vi gick på.

När första hållplatsen ropades upp blev vi lite fundersamma. När andra hållplatsen ropades upp blev vi lite oroliga. När vi frågade en tågvärd fick vi veta att vi åkte pågatåg till Ängelholm och inte Malmö. Uh. Vrålhungriga och trötta gick vi av i ett kallt Ängelholm och letade oss in mot centrum för att hitta någonstans där vi kunde äta något litet och snabbt under den halvtimme vi var strandade. Hittade absolut ingenting. Efter ett tag började vi gå tillbaka och då hittade vi en godisaffär som inte hade mat, men väl ostbågar. Sen hoppade vi på tåget och åt ostbågar och drack läsk tills vi var mätta. Det var min första gång i Ängelholm. Det verkade vara ett ganska fint ställe, lite dåliga öppettider bara.

Nu blir det mer plugg och sen lite sömn på det. Katt imorgon. Äntligen!

Inga kommentarer: