måndag 20 juni 2011

Lämnade in arbetet i fredags och sedan slappade jag ett tag. På eftermiddagen tog jag mig in till Köpenhamn för att lämna in en dvd med all data jag samlat ihop. När jag trött och hungrig steg av vid Malmö C när jag skulle hem stod Love där och undrade om vi skulle köpa något att äta. Jag hade handlat Rosévin som vi drack till hamburgarna där vi satt i kungsparken. Sen hem och titta på survivors.

Lördag kom mamma hem till oss för att få veta var fågelmaten fanns och annat matnyttigt när man passar lägenheten. Jag gjorde körsbärspaj efter ett recept som skulle vara genuin twin peaks-paj men jag blev lite besviken. Hade förväntat mig mer körsbärssmak. När mamma gått tittade jag på oddities och virkade på en sjal. På kvällen gick vi på fest hos Annika som fyllde år och sedan gick vi till Oscar och Myra och lyssnade på min och Tims nostalgimusik. Sen hem.

Söndag tittade jag klart på de sista odditiesavsnitten, virkade klart sjalen, såg mer på survivors och städade lite i lägenheten. Loves pappa kom och hjälpte till med att äta upp resten av pajen. Avslutade dagen med lost highway. Idag, måndag har jag varit i Lund och lämnat tillbaka böcker och pratat med min handledare som skrev ett jättesnällt rekommendationsbrev som jag kan visa när jag söker jobb. Sen har jag skjutit upp packningen hela dagen och istället sorterat prylar, diskat, städat och tvättat. Nu är klockan 20 över 22 och det börjar bli lite stressigt.
Ändå, händelserik helg.
Speciellt om man jämför med mitt liv den senaste månaden.

Inga kommentarer: