måndag 13 juni 2011

Om det intresserar någon så var koltrasten på andra sidan huset. Kråkfågel var en råka och den verkade husera kring småfåglarnas bon, troligtvis på jakt efter enkel föda. Otrevligt till tusen.

Jag har skrivit klart introduktionen nu. Jag tänker inte ändra något mer förutom tillägg av bilder förrän texten blivit genomläst av andra. Imorgon blir det kort redovisning i köpenhamn, följt av inventering av alla reagenser jag använt inför material och metoder-delen som, likt allt annat i arbetet måste vara klart innan jag går och lägger mig imorgon. Det betyder att jag också måste kolla upp RFU-värden och skicka över filer till min mail innan jag lämnar Danmark.
Onsdag, torsdag och halva fredag tänker jag ägna åt diskussionsdelen.

Jag antar att den här informationen roar de flesta.

Annars. Idag har vi tagit pluggpaus och åkt till Emmaus där vi hittade lite pocketböcker och ett kortspel från 40-talet. Därefter stannade vi till vid en pizzeria där vi köpte en pizza som vi delade på en gräsmatta. Ja. Sen fick vi SMS om att våra pass var klara så vi vandrade ner till passpolisen för att hämta dem. FULLT med folk utanför och inuti. Smått panikslagna lugnade vi oss med att vi bara skulle hämta ut pass och inte ansöka och att vår kö därför skulle gå snabbare. Uh. Nej. Inte sant. Ca 1h och 20 min senare fick vi våra pass och kunde gå hem.
Jag blev faktiskt bra på fotot. Klart värt att tvingas lämna fingeravtryck nu när bilden blev bra. Ändå spännande.

Inga kommentarer: