tisdag 26 juli 2011

Var hos Oscar och Myra igår och kollade två avsnitt true blood + en skräckfilm. Klockan blev mycket och jag drömde om obehagliga grannar som trängde sig in i lägenheten och tog mina saker, och om omöjliga uppgifter på jobbet som tog så lång tid nere i garaget att jag blev bortglömd och ersatt.

Trött idag med andra ord. Efter jobbet var jag zombie men bakade ändå två sorters drömmar, saffransdrömmar och pelargondrömmar. Sov en stund och åkte sedan till skogen med familjen. I skogen fanns hallon och hallonen tvingade mig ut i snår. Hemma strök jag och vek tvätt till heroes och satte mig en kort stund och pustade ut. Upptäckte en platt spindelliknande kompis som hade bitit sig fast i mitt ben. Dödade denna lille vän ooch spolade ner honom i toaletten. Kvar att göra idag är dusch av kropp med tvätt av hår. Sedan sömn.

Imorgon ska jag börja leta info till den populärvetenskapliga artikeln som jag måste skriva för att ta ut min examen. Kvar att göra på sommaren är sedan att skriva geologiarbete, att söka jobb alternativt registrera mig hos manpower etc. Det bär emot. Vill inte jobba på manpower. Ska förbereda presentationen av mitt arbete också. Redovisning om en månad ungefär. Tänk att min framtid om 5,5 veckor är helt oviss. Harinte rätt till studiemedel, socialbidrag eller a-kassa. Vad jag ska göra är helt oklart. Måste ju finnas ett jobb för mig någonstans.

Inga kommentarer: