söndag 24 juli 2011

Hohoo. Har en ensam kväll här hemma eftersom Love jobbar delad tur och alltså är borta nästan hela dagen. Tittade på två addams family avsnitt och tror att jag bestämt mig för att jag ska köpa boxen. Slötittade sedan på ett avsnitt medium eftersom jag av någon, just nu oförklarlig, anledning bestämt mig för att se serien från början till slut. Jag letar efter den röda tråden som man oftast inte ser när man tittar på slumpade avsnitt men som växer fram när man ser dem i ordning men just nu är det ganska tråkiga avsnitt. Klickade bland random bland tv-serierna på icefilms och fick jackpot på tredje klicket. Sherlock Holmes från 1984. Tv-serie alltså, där varje avsnitt verkar motsvara en novell. Det kan vara sommarserien, om jag gillar männen i huvudrollerna. Den kan nog inte slå Sherlock men eftersom det kommer komma fler avsnitt där tänker jag inte vara bitter. Sherlock castade så perfekt. Sen när jag såg Guy Richies filmvariant blev jag bara uttråkad. Väldigt mycket Sherlock Holmes över huvud taget den här sommaren. Utöver alla filmer och serier så läser jag böckerna också. Jag hoppas att det inte förstör serien jag nu har framför mig att jag redan vet vad som ska hända.

Hoppas Love kommer hem snart.

Inga kommentarer: