torsdag 26 februari 2009

stalker

Jag har som vanligt undvikit pluggandet så gott det gått men nu har jag slutligen samlat mig och gjort det jag egentligen borde gjort för 2 veckor sedan. Jag har slagit hål i föreläsningsanteckningarna och satt in dem i pärmen. Om vi får någon av lägenheterna så måste jag köpa typ 3 bokhyllor. Vi kommer fylla en hel vägg med böcker och pärmar och tidskriftsamlare om det fortsätter som nu. Jag kan lätt fylla två billyhyllor med mina böcker. Kanske i vardagsrummet? En del grejer kan man ju lägga ner i källaren också, det har jag inte kunnat förr direkt. CD-skivorna åker nog ner där nu när jag har dem på datorn.

Iallafall så har jag suttitoch kollat upp folk på facebook och på birthday och när jag började känna mig för sinnessjuk och obehaglig fick jag koffeinkick och satte mig och planerade mitt pluggande två veckor framöver. Jag har matat in varenda sida jag måste läsa och i vilket kapitel sidorna finns. Sedan har jag summerat alla sidorna jag tvingas läsa och planerat så att jag har ungefär 100 sidor att läsa/dag. 100 sidor /dag har alltid varit min magiska gräns inför tentor. Fler sidor gör mig negativt stressad så att jag inte läser och färre sidor gör mig inte positivt stressad och då läser jag inte heller. 100/dag = positiv stress och tydligt mål och min tvångstänkande hjärna behöver klara mål och gränser. Jag kan inte vara riktigt frisk.

Jag undrar förresten om mitt plötsliga pluggplanerande beror på stress inför tentan, för det är ändå ganska mycket tid till plugg kvar, eller på att jag äntligen lyckats halvt avsluta lägenhetssöksprojektet. Jag har stora problem med ofärdiga projekt. Jag och S kom fram till att det antagligen berodde på min personlighetstyps J. Hade jag haft P istället hade jag startat projekt utan att slutföra dem. Det stämmer nog ganska bra för det som skiljer min och L:s personlighetstyp åt är att jag är J och han är P. Jag har tänkt för mycket på det testet sen jag gjorde det.

Inga kommentarer: