fredag 27 februari 2009

Magiska 100-sidorsgränsen


Idag åkte jag hela vägen till Lund för att hämta vår rättade laborationsrapport men när jag kom dit fanns den inte i facket. Nähä liksom. Istället satte jag mig och pluggade och lyckades läsa ungefär 70 av de 100 sidor jag skulle läsa. När jag kom hem ringde jag L och kollade om jag kunde komma dit och läsa de sista sidorna och kanske mysa och han svarade att han kunde beställa pizza till oss så jag åkte dit. Där lyckades jag läsa hela 3 sidor på ungefär 6 timmar. Istället tittade jag på/stöttade när han spelade resident evil 4. Det blir bara värre och tar aldrig slut det spelet. L spelar nästan bara när jag är där också så vi har hållt på i typ ett halvår nu. Vi kom till någon sorts kloaker idag och sedan ut därifrån. Har ingen aning vad som väntar. Jag kunde iallafall självklart inte koncentrera mig utan satt på helspänn hela tiden.

Imorgon tänkte jag satsa och läsa lite extra så att jag kunde fokusera på grupparbetet på lördagen så nu har jag alltså 150 sidor att läsa imorgon. Måste ta mig till skolan också på obligatorisk föreläsning och är sådär sugen. Har börjat planera lägenheterna på riktigt nu, måste skärpa mig. Jag har inte ens varit på visningen men det känns som att jag ska flytta in om en vecka. Skit samma. Jag får bli besviken om det inte blir som jag tänkt, det är bara att söka en annan lägenhet då.

Inga kommentarer: