söndag 15 januari 2012

När jag äntligen var helt klar med att kommentera mitt projekt och skulle lämna in upptäckte jag att det skulle skrivas manual också. Blev klar med allt igår, fredag och tänkte fira med att gå på fest idag, lördag. Gårdagsnatten var outhärdlig med grannar som festade med hög musik och springande i korridor så att det skakade i sovrumsväggarna. Jag tycker egentligen att de ska få lov att ha fest men det är skitstörigt när man vill sova och det inte går. Lyckades slutligen efter att ha stoppat papper i öronen.

Vaknade helt slut och bestämde mig för att göra hemtentan i bioinformatikskursen. Blir alltså inte någon fest idag men förhoppningsvis 5 hp bioinformatik till. Jag kan inte lägga in den i min examen på något vis eftersom poängantalet inte stämmer men den kan knappast skada. Något lär jag mig säkert. Har lyckats skrapa ihop jobb hela nästa vecka och dessutom registrerat mig på alla kurser jag anmält mig till. Jag hoppas att jag håller fram till sommaren. OM allt går som det ska ska jag läsa medicinsk genetik, ännu en bioinformatikkurs och en databaskurs den här terminen. Utöver det ska jag försöka tenta av kursen som hänger efter mig från vårterminen 2009. I så fall ungefär halvvägs till nästa mastersexamen.

Ändå något lugnad av att kryssa av saker från min lista över saker att göra.

Inga kommentarer: