onsdag 9 juni 2010

Jobb i stället för skola är roligt och annorlunda men jösses vad jag inte är van vid att gå upp tidigt på morgonen. Två koppar kaffe när jag kommit till jobbet krävs för att jag över huvud taget ska orka lyfta luren och öppna munnen.
Tentaresultaten kom i morse och jag var jätteglad och tänkte att jag klarat den men sen kom Love med den elaka kommentaren: "är du säker på att den siffran är din?" och plötsligt vet jag inget längre. Har mailat till läraren om han kan kolla i nyckeln om mitt namn hör till siffran så nu får jag vänta tills i morgon tror jag.

Trött. Gick till mamma och pappa efter jobbet och tog med mamma till öppna hjärtat. På väg dit såg vi att bergsgatan spärrats av eftersom någon hade hört skottlossning tio minuter tidigare. Vi gick till öppna hjärtat och gick sedan tillbaka för att höra vilka rykten som gick. Senare på kvällen såg vi att fler skott avfyrats ett kvarter bort från de gamla avspärrningarna och vi gick dit. Körde avspärrningssafari för hela slanten innan jag åkte tillbaka till lugna Värnhem.

Hittade som alltid böcker på öppna hjärtat. Dagens fynd var två volymer med massor av bilder som handlade om livets under, a.k.a genetik, biologi, sjukdomar från 30-talet. Den var skrivet av HG Wells, Wells son och en bror till Aldous Huxley. Min favoritbok just nu, absolut! Hittade också en bok om fetma från 20-talet, även den illustrerad med korpulenta kvinnor med påsar på huvudet. Me like.

Imorgon ska jag jobba mer. Lär mig diarieföra och har blivit en hejare på att koppla vidare samtal. Efter det ska jag nog träffa Nina. Måste duscha. Måste sova.

Inga kommentarer: